Fietstijden.nl community

Welkom bij de fietsers community van Fietstijden.nl. Hier zie je de laatste fietstijden, inschrijvingen en aanmeldingen. Zelf ook fietsen kriebels? Meld je dan snel en gratis aan en begin meteen met het bijhouden van al je fietstijden.

Laatste blogposts

Hieronder staan de laatste weblog posts van gebruikers van Fietstijden.nl over fietsen en alles wat erbij komt kijken.

2016 de Stelvio (2 reacties)

Gepost door Marcel v Esch op donderdag 27 oktober 2016 17:10

Dit jaar zou mijn jaar moeten worden voor wat betreft podiumplekken, ik was nu een jaar of 5-6 serieus met fietsen bezig. Ik werd nog elk jaar beter en had een super winter gehad. Het liep even anders.
Begin Maart nadat ik al een voorjaarswedstrijd had gereden waarin ik eigenlijk op het gemakje 6de werd liet ik een sporttest uitvoeren bij het Sportmax in Eindhoven, dokter Eddie Achterberg bekent van de Giant wielerploeg was de sportarts.
De resultaten waren zoals ik gehoopt en verwacht had uitstekend, 510 watt en ruim 30 watt meer als mijn beste test ooit. Het zijn geen Froome vermogens qua watt/kg, maar voor iemand van mijn leeftijd was het 167% van hetgeen er “normaal” is. En met een 5,7watt/kg mag je ook niet ontevreden zijn. Echter tijdens de nabespreking werd e.a. toch in een ander perspectief geplaatst. Tijdens de inspanningstest waren er hartritmestoornissen waargenomen. Niet alleen in rust wat ik al vaker gehad heb maar ook tijdens de inspanning. Het zou waarschijnlijk niet heel ernstig zijn volgens dokter Achterberg maar ik werd wel doorverwezen naar de cardioloog op sportmedisch gebied dokter Hoogsteen in Veldhoven. Het advies wat ik wel mee kreeg was om voorlopig geen wedstijden meer te doen. Pff daar gaat je goede gevoel en daar gaat je seizoen maar ja je hebt ook een gezin en kleine kinderen dus rest er niks anders dan te luisteren. Om een lang verhaal kort te maken heb ik 4 maanden in uiterste onzekerheid geleefd omtrent mijn fysieke conditie en belasting van mijn hart. Flink ruzie maken om bepaalde onderzoeken naar voren te kunnen halen, overleg met Belgische professoren etc maar uiteindelijk kreeg ik half Juni dan toch het verlossende bericht. Je hebt geen zichtbare afwijkingen aan je hart, maar je hebt wel hartritmestoornissen in 2 kamers. Waar de dokter eerst nog erg ongerust was kreeg hij na overleg met de Belgische professor toch een ander oordeel. Ik mocht gewoon blijven sporten maar ik mocht geen wedstijden meer doen. Waar de stoornissen vandaan komen weet ik nog steeds niet, maar vermoedelijk heeft het toch te maken met het beoefenen van duursporten volgens de cardioloog.
Tja en wat moet je dan? Ik was al die tijd wel “gewoon” blijven doortrainen echter wel op een lager niveau, althans ik vermeed de piektrainingen en deed vooral duur. De laatste test voor de uitslag was wederom een sporttest waarbij mijn vermogen maar 10 watt gedaald was ondanks de rustige trainingen. Wel was er tijdens die test minder onregelmatigheid te zien dan op de eerste test in Maart.
En nu? Ik moest een nieuwe doelstelling zoeken, want fietsen om het fietsen vind ik eigenlijk nog steeds niks. Ik ga ondertussen wel vaker met mijn vrouw samen fietsen die ook bevangen is geraakt door het fietsvirus maar voor mezelf moest ik toch nog iets zoeken. Het werd uiteindelijk de beklimming van de legendarische STELVIO.
De Stelvio een berg die je gefietst moet hebben. Althans als je de verhalen moet geloven, 25 km klimmen en 48 haarspeldbochten, onvoorspelbaar weer, samengevat een mythische col in Italië.
Het was nog een kleine 2 maanden voordat het spektakel zou gaan plaats vinden. Ik had de reis gereserveerd via www.wielerbus.nl een aanrader voor iedereen die van wielersport en mythische beklimmingen of mooie fietsreizen houdt. Eerst zou mijn vrouw meegaan maar die haakte af omdat ze aan haar knie geopereerd moest worden, dus mijn maat en collega Remco bereid gevonden mee te gaan.
Begin september stond de reis op de planning het weer werkte niet echt mee want men gaf zelfs kans op sneeuw aan in de week die we wilde gaan. Maar niet getreurd we zouden het wel zien aldaar.
Ik had nog redelijk getraind, de cardioloog toestemming gevraagd of ik dit wel mocht doen gezien mijn voorgeschiedenis maar dit alles was geen probleem volgens hem. Ook raar want volgens mijn rijdt je op zo’n berg ook tegen de max maar goed het kon geen kwaad volgens hem dus gaan met die banaan.
De busreis voorliep voorspoedig, mijn Cipollini stond netjes in de special uitgeruste aanhangwagen. De reisgenoten werden al bestudeerd, ondanks dat het geen wedstrijd is heerst er toch altijd een competitief gevoel in zo’n bus vol met wielrenners. Via de groepswhatsapp werden er al fietsen en verzetten uitgewisseld in de weken voorafgaand aan het vertrek. Strava tijden werden er vergeleken en fietsen bewonderd.
Aangekomen in Oostenrijk bleek het weer spelbreker te kunnen worden, we zouden 2 dagen fietsen, de eerste dag wat wennen en de 2de dag de Stelvio op fietsen. Het werd even anders, de Stelvio stond al voor de eerste dag op het programma omdat de 2de dag het zo’n weer zou kunnen worden dat de berg zelfs afgesloten kon zijn.
Op tijd naar bed om de volgende ochtend vroeg uit de veren te moeten om naar de Stelvio te rijden. Vanaf het hotel naar de voet van de Stelvio was ook al een slordige 38 km fietsen. Met een grote groep van zo’n 30 man werd de tocht aangevangen. Bij het vertrek werden de fietsen en berijders argwanend bekeken, wie zijn er de te kloppen mannen, wie zijn de toerders en hoe goed zijn de begeleiders. Nou 1 begeleider kende ik al uit mijn koersperiode, Mark “the Beast” pff in het begin van “carrière” heb ik m weleens verslagen maar de laatste jaren rijdt hij wel zo verschrikkelijk hard en veel om bang van te worden. Hij presteert het om een heel peloton vanuit de start op achterstand te zetten en je ziet hem dan vaak pas bij de finish weer terug, daar moet je dus bij in de buurt blijven. De andere begeleider en tevens buschauffeur Pim “de Kip” de kip omdat hij net zo afgetraind en dun is als de voormalige wielrenner Rasmussen  Pim zou bij de achterblijvers blijven en is dus geen “concurrent”. De andere 2 zou ik moeten kunnen hebben op basis van het verleden, Robin “Le student” Robin is voorzitter van de wielervereniging waar ik ook lid van ben en Bas “de tank” zit nog niet zolang bij diezelfde vereniging maar kende ik nog niet zo goed omdat ik afgelopen jaar niet veel bij de vereniging geweest ben. En dan de rest van de deelnemers, een hoop mooie fietsen, sommige zelfs met hoge wielen andere met vette fietsen.
Tijdens de toch naar de voet van de Stelvio kan je al een beetje zien wie er uit zijn hok wil komen, zo was daar Jurgen een Belgische gast met ene postuur als Cavendisch die nog nooit had geklommen. Jurgen was de fanatiekste zo te zien, zodra het omhoog ging was hij samen met Mark de voorste, bij een stukje wat we verkeerd reden van +10% kwam hij ernstig hard voorbij. Remco en ik hadden ons voorgenomen eigen tempo te rijden en dan zien we wel waar het schip gaat stranden. Nogmaals het is geen wedstrijd .
Nou aan de voet aangekomen wordt er nog even gestopt en iedereen succes gewenst en dan gaat het spektakel beginnen. De temperatuur was een graad of 16 – 18 in het dal op de top zou het maar 2 graden zijn.
Robin “le student” begint eraan, ik schrik me een hoedje hij gaat zo voortvarend van start dat ik toch wel schrik, ben ik nu zoveel slechter geworden of hij zoveel beter geworden. Volgens mij was Bas ook mee maar dat weet ik niet zeker meer. Nou ja we gaan het zien, ik besluit ernaartoe te rijden. Jurgen was al mee zag ik en de rest bleef lekker eigen tempo rijden. In mijn wiel ging Eddy een Franstalige Belg in het wiel mee. Eddy? Die was me niet opgevallen tijdens de reis en de heenweg naar de voet. Eddy is dan ook een bescheiden man volgens mij, is geen type wielrenner zoals de meeste van ons met veel uiterlijk vertoon. Maar hij rijdt wel erg makkelijk mee pff daar ga ik t lastig mee krijgen. (s avonds hoorde ik dat hij bij de nationale top triatleten van zijn land heeft gehoord.) Bij de kop aangekomen besluit ik maar door te rijden alles wat je nu wint kan je maar hebben denk ik. En dan uit het niets komt er een TGV voorbij denderen, ik dacht dat we een berg aan t op fietsen zijn maar het lijkt wel een viaduct zo hard word ik ingehaald. Het blijkt dat “the Beast” de gashendel heeft opengedraaid. Pff wat een geweld, ik kijk op en zie dat Jurgen en Eddy mee springen met Mark, en of het niet genoeg is komt ook “de Kip” me fluitend voorbijrijden. Robin had me al gewaarschuwd, die Pim rijdt zo hard berg op, nou ik zie het inderdaad. We zijn nog geen 5 km onderweg dat wordt een zware dag. Gelukkig voor mijn zelfvertrouwen lopen ze niet heel erg snel uit en ik herpak me een beetje na de doldrieste start. Ik besluit om op hartslag te blijven rijden niet boven mijn omslagpunt wat ongeveer op 175 ligt. Wat ik niet weet is dat Pim en Mark vooruitrijden om foto’s te gaan maken, Jurgen en Eddy wisten dit waarschijnlijk ook niet. Later hoorde ik dat Mark net zolang het gas open heeft gedraaid totdat er niemand meer in zijn wiel zat maar toen zag ik hem al lang niet meer.
De klim loopt verder redelijk voorspoedig tot aan bocht 28 heb ik Jurgen nog in zicht, achter me zie ik niemand, Mark en Pim ben ik ondertussen gepasseerd omdat ze aan de kant foto’s aan het maken waren. Bocht 28 vanaf daar begint het lijden, door de mist en het slechte weer zie je niks van de schitterende omgeving, echt druk was het ook niet op de berg. Je haalt zo nu en dan eens iemand in maar verder is het maar saai. Je telt de bordjes af en rijdt maar door, het is nog een heel stuk denk je dan maar. De Ventoux heb ik al een paar x gereden daar weet ik wat er gaat komen. Hier wist ik alleen maar dat ik er op de Bkool 1 uur en 45 minuten over gedaan had. Mijn inschatting was dat ik dit ook in real life moet kunnen halen. Nou dat was een foute inschatting. Vanaf bocht 28 ging het stijgingspercentage omhoog. Was het eerst 7 – 8 % nu ging het boven de 10%. Ik wist uit het verleden dat ik tot 8% redelijk omhoog kan maar boven de 10% begint de zwaartekracht aan mijn 87 kg te trekken. Ik zie Jurgen dan ook steeds verder weglopen, Eddy had ik al een tijd niet meer gezien achter me zag ik nog steeds niemand maar dat zou niet lang meer duren dacht ik als ik naar mijn Garmin keek. Snelheden onder de 10 km/u het moet niet gekker worden. De berg gooide er nog een rookgordijn tegen aan en je zag op een gegeven moment nog geen 200 meter vooruit. Gelukkig zag ik op een gegeven moment nog 4 km, nog 4 pff das best ver als je het eigenlijk al gehad hebt. Tot overmaat van ramp zag ik opeens een gestalte uit de mist opdoemen. Het was Charles, ook een vrije coureur renner en een gekend kilometervreter, dit soort mensen worden beter zodra het langer duurt, ik daarentegen word slechter, althans dat dacht ik. Charles haalt me in ik zag niet of hij lachte maar ik kan me niets anders voorstellen dat hij in zijn vuistje gelachten moet hebben toen hij me in het vizier kreeg. Daar is hij de hardstarter hahaha nu komt hij zichzelf tegen. Ik wilde m eigenlijk laten rijden want had t helemaal gehad met die rot berg, die rot mist en die kou. Normaal gesproken kom ik onder de 10 graden nooit buiten en ga ik lekker warm bij de kachel op mijn Bkool fietsen. Nu rijdt ik hier op een klote berg met een veel te zwaar verzet bij 2 graden boven nul, ik lijk wel gek dacht ik. Maar goed toen Charles 10 meter weg was kwam er een ander mannetje op mijn schouder zitten, je weet wel dat rooie en dat witte mannetje wat altijd zegt wat je moet doen als je in tweestrijd bent met jezelf, de witte opgever en op zeker speler had bijna gewonnen maar in mijn leven is het tot nog toe altijd zou geweest dat de rode wint, de duivel, de doorzetter de ik ben anders als andere mensen, die werd me toch een partij kwaad op me. Ben je nou gek geworden je laat je er toch niet afrijden, ga staan rij er na toe en zit niet te mieten, moe is voor watjes pijn is fijn en meer van die onzin kreten schreeuwde hij naar me op 2500 meter hoogte. Je zou denken de witte is dichterbij waar hij hoort, maar de rooie begon toch langzamerhand de overhand te krijgen. Ik ga op mijn pedalen staan, en met mijn te zware verzet (36x28) trek ik me opgang. Ik kom weer terug en schakel zelfs nog een tandje bij kijk het kan nog wel dacht ik, had ik bijna opgegeven zeg. Ik zie het bordje nog 2 km, Charles die vermoedelijk helemaal niet met dit soort dingen in zijn hoofd bezig is laat me weer weg rijden, of kon hij me niet bijhouden geen idee. Maar ik hou het tempo er nog goed in de laatste 2 km en bereik net boven de 2 uur de top. Helaas doelstelling van 1.45 niet gehaald, maar gezien de omstandigheden was dat ook bijna onmogelijke. Fast Eddie was de snelste en zat net iets onder de 1 uur 50 geloof ik, Jurgen was 2de boven met een tijd van rond de 1 uur 55 geloof ik. Dan kwam ik net boven de 2 uur en een podiumplek, ondanks dat het geen wedstrijd was . Mijn maat Remco kwam als 6de of 7de boven maar een kleine 10 minuten na mij. Bijna iedereen haalde de eindstreep op 1 Belg na die, met een supermooie fiets en bijbehorende grote mond al na 5 km er de brui aan gaf. Oorzaak te weinig training, (echter wij dachten in de bus al dat hij zijn fiets door de midden kon vouwen zo breed was die gast, dus mogelijk volgend jaar meer benen dan borst trainen ) en 1 Nederlander die zichzelf de volgende dag wel revancheerde door de hele tocht uit te fietsen. Complimenten dus voor de hele groep, speciale aandacht nog voor Hans en opa Piet, Hans heeft een nier transplantatie ondergaan en had ook nog nooit een col beklommen capeau en natuurlijk last but not least Opa piet die, ik geloof 72 was, en die op zijn dooie gemakje naar boven is gereden en lang niet als laatste boven was. Hij was zelfs zo fit dat hij tijdens de terugreis zijn middel vinger toonde aan een sukkel van een vrachtwagenchauffeur ergens tijdens een tussenstop.
Het was ondanks het weer een super tof avontuur, zeker voor herhaling vatbaar, een leuke groep mensen en een super organisatie en begeleiding. Wat ik komend seizoen ga doen ben ik nog niet uit. Misschien nog een x de Stelvio binnen de 2 uur, of de Ventoux binnen 1 uur 25, of misschien ga ik wel wat tijdritjes rijden als dat mag van de cardioloog. Gedurende de Stelvio heb ik bijna 2 uur gereden met een HS van tussen de 172 en 177 en ik doe het nog steeds. In het voorjaar tijdens alle onderzoeken had ik al mijn fietsen verkocht, ondertussen heb ik toch gewoon weer 3 fietsen en dus ook weer opnieuw een tijdritfiets. Even afwachten op de controle afspraak bij de cardioloog in december en dan ga ik mijn plannen voor 2017 smeden.

Bedankt voor t lezen en a demand  zou Mart Smeets zeggen.

Foto's bij deze blogpost

14372039_1058056627643906_7571264852956597372_o.jpg 14362551_1205852166146083_2613687409799272592_o.jpg 14409667_1058051794311056_6819814485845426149_o.jpg 14352002_1058056854310550_7176174974033671602_o.jpg

3 jaar afgerond

Gepost door Promomobiel.be op zondag 16 oktober 2016 16:13

Na 3 jaar 31.674 km.
Ondertussen nieuwe Bafangmotor gestoken op dezelfde km
Nieuwe linkerveerpoot;
Rse veerpoot onderhouden
Tevens oliewissel voor de Rohlof
De marathons-plus werden gewisseld van zijde, maar blijven er nog een tijdje op zitten.

Mountainbike

Gepost door Jelmer Lukassen op dinsdag 6 september 2016 13:16

Routes die ik heb afgelegd:
Uden 2x (blauwe paaltjes) 28,9 km

Zeeland (rondje Maashorst 3x (groene paaltjes)30.7 km

Herpen 2x (rode paaltjes) 14.4 km

Loosbroek 1x (oranje paaltjes) 19 km

Reek 1x (gele paaltjes 6,5 km

Klimmen

Gepost door Jelmer Lukassen op woensdag 20 juli 2016 11:20

De klimmen die ik verricht heb:
Monte Baldo tot Spiazzi 4x Ongeveer 10km á 7% steilste: 10,9%
Zevenheuvelenweg 3,6km á 1,5% steilste: 6,2%
Oude Holleweg 1 km á 7,2% steilste: 14%

Lekker snel – met de elektrische fiets naar het werk!

Gepost door Elske van de Fliert op maandag 6 juni 2016 16:24

Eind februari werd ik de bezitter van een elektrische fiets. Wat bezielde mij om dit vervoermiddel aan te schaffen? Ik was in december vorig jaar met kantoor verhuisd. Daar had ik mij een jaar op kunnen voorbereiden, zo was het huurcontract dat ik had opgezegd. Met het zoeken naar een nieuw kantoor hield ik rekening met de woon-werkafstand: het liefste wilde ik op (elektrische) fietsafstand van huis mijn kantoor vinden. Ik adviseer nog wel eens elektrische fietsen als aanvulling op het wagenpark of als woon-werkvervoermiddel. Dan moet ik daar natuurlijk zelf ook ervaring mee hebben. En het is gelukt: de woon-werkafstand, enkel reis, is nu 12 kilometer. Ik had daardoor ook een jaar lang de tijd om bij te houden hoe vaak ik met een elektrische fiets zou kunnen gaan. Ik ben regelmatig voor mijn werk onderweg, maar ik kwam er achter dat ik toch gemiddeld eens per week wel met de fiets naar het werk kan. Dat houdt in dat geen afspraken buiten Amersfoort heb en ’s avonds niet naar een netwerkbijeenkomst ga. Dus, na eerst gesetteld te zijn in het kantoor, en een heel aantal elektrische fietsen te hebben uitgeprobeerd, heb ik mijn keuze gemaakt en kon ik vanaf eind februari fietsen.

Simpel

Maar hoe gaat dat dan als je regent, en hoe neem je je laptop eigenlijk mee?, hoor ik je denken. Nou heel simpel: als het regent, trek je een regenpak aan en voor je laptop koop je een goede tas. Dat kan een rugzak zijn, of, zoals in mijn geval, een fietstas die zowel boven als beneden aan je fiets bevestigd is, zodat deze niet heen en weer schud. Natuurlijk met goed vak voor een laptop. Het is de Vaude Cycle 22 geworden. Dat regenen valt ook heus mee in Nederland. Gerard Poels houd al meer dan zeven jaar bij hoe vaak hij in de regen fiets, en hij fiets elke dag naar zijn werk. Meer dan 85% van de ritten is droog: http://www.hetregentbijnanooit.nl/site/

Natuurlijk, je levert in op flexibiliteit als je gaat fietsen. Toch even op en neer naar Lemelerveld vanuit Amersfoort is niet een optie. Maar dat is gewoon een kwestie van plannen.

Aanrader?

Zou ik het dan ook iedereen aanraden? Nee, dat natuurlijk niet. Ik denk dat een afstand van tussen de 10 en 15 kilometer goed te doen is op de elektrische fiets. Dan ben je nog steeds in een half uurtje op je werk. Want dat heb ik ook gemerkt: ik doe er wel iets langer over dan met de auto, maar dan rijd ik wel vier kilometer meer en heb ik nog kans op vertraging door file. Het voelt goed om op de fiets te zitten. Alhoewel het de afgelopen weken natuurlijk best koud was, is het toch prettig om buiten te zijn en even lekker te bewegen. Ja, zelfs op een elektrische fiets krijg je beweging. Je hoeft natuurlijk niet veel te doen om vooruit te komen, maar als je van snelheid houd, net als ik, dan trap je natuurlijk wel lekker mee en zoef je over de weg. Mijn tas heeft een inhoud van 22 liter. Voldoende om naast de laptop en de lunch wat documentatie mee te nemen. Maar als ik soms advocaten met steekkarretjes zie… dan ligt de elektrische fiets toch niet voor de hand.

Rijd lekker

De fiets waar ik op rijd is de Peper SQM 7.0. Nee, dat is geen bekend merk, maar wel een mooi initiatief van twee Nederlandse ondernemers, die een slim systeem hebben bedacht voor een ergonomische fiets op maat. In Amersfoort is deze verkrijgbaar via Mobility & You. Ik heb een heel aantal fietsen uitgeprobeerd en deze vond ik, samen met de Gazelle het prettigst fietsen. En nu ik hem in gebruik heb, bevalt hij me erg goed. Rijdt lekker, heeft een duidelijk display en de accu houdt zich goed (ook met volle ondersteuning en de versnelling in de hoogste stand).

Ik ben erg blij met deze keuze: het is makkelijk in mijn schema in te passen, ik krijg meer beweging en het is prettig om te doen.

Tri before you die

Gepost door Els Kooi op donderdag 5 mei 2016 10:37

Vorig jaar begon er een ideetje te broeien. Als hardloper, ging ik ook graag zwemmen. En nadat een vriendje mijn tourfiets die een beetje in de schuur stond te verstoffen, weer rijklaar had weten te krijgen nam ik ook die steeds vaker mee op pad.

"Zou het eigenlijk ook mogelijk zijn om al schoolslag zwemmend en op een tourfiets een klein triathlonnetje te doen?" vroeg ik me na een ochtend zwemmen af. Ik zette de vraag en een foto van mijn zwembad op Instagram en kreeg meteen een heleboel positieve reacties. Natuurlijk kon dat, dat deden er zoveel, mijn vader zwemt ook schoolslag en borstcrawl aanleren is helemaal niet moeilijk, hier in Nergenshuizen triathlonnen zelfs op bakfietsen en tandems, dus een tourfiets kan best, hartstikke leuk moet je doen!
Het triathlon seizoen liep eigenlijk al weer op haar eind, en ik stond op het punt om aan de training voor mijn eerste halve marathon te beginnen.

Maar toch nam ik contact op met de triathlon vereniging in Arnhem, toen bleek dat zij 's zomers beginnerscursussen triathlon verzorgen, waarbij de inschrijving voor de sprint triathlon in Doetinchem zit inbegrepen. Het duurde even, maar toen kreeg ik een reactie. Ze zouden me inseinen als de inschrijving voor de cursus van 2016 open ging.

Aldus geschiedde, en ik heb me ingeschreven. Dat betekent dus wel dat er deze zomer ook gefietst gaat worden en dat is voor mij op die manier nieuw. Ik hoop jullie af en toe te kunnen vermaken met mijn blogs over de ontdekking van het fietsen en het toewerken naar een triathlon. Op IG kun je me vinden als Onthecountof23 (wel even een volgverzoek sturen) voor de visuele bijlage bij dit avontuur.

Groet en wie weet tot ziens!
Els

Zomerband geplaatst, olie verwisseld (Rohloff)

Gepost door Promomobiel.be op zondag 1 mei 2016 11:36

Achteraan de Continental Winter erafgehaald en vervangen door der Schwalbe Supreme Reflex. Opmerkelijk de continental ziet er nog steeds nieuw uit. Tevens de olieverversing van de Rohloff gedaan.
Nu wachten op goed weer, om opnieuw de carosserie wat te herstellen.
In alle geval, de eWaw rijdt sneller dan ooit tevoren.
Op dit moment hebben we 26.429 km gefietst met de eWaw

garmin edge1000

Gepost door dirk vergeynst op zondag 27 maart 2016 11:25

ik heb sinds 2-tal weken voortdurend een foutmelding "hartslag te laag" als ik een training rijd die ingesteld is op HS zone. Dit verschijnt ongeacht in welke zone of hartslag ik rijd. heeft iemand analoge ervaring? Ook een foute melding vastgesteld indien een snelheidsrange ingesteld wordt, bv rijden tussen 20-25km/u. melding = trager rijden! Melding verdwijnt bij minder dan 6km/u !
de BE-support is gecontacteerd en is nu van plan "iets" te ondernemen (na meerdere e-mails, resets, opnieuw instellen van alle data, etc) via overname van mijn PC scherm. Heeft iemand analoge ervaring en eventueel suggesties om dit te verhelpen ?

Voor een goed doel

Gepost door Dick Holsheimer op zaterdag 20 februari 2016 21:14

We gaan de col overwinnen voor de vereniging Parkinson te Bunnik!
We zoeken sponsoren en deelnemers!
Kijk op fietsenvoor.nl

Nieuwe marathons plus geplaatst

Gepost door Promomobiel.be op maandag 15 februari 2016 23:49

op 14/02 nieuwe Marathons plus geplaatst.
Dit is na 24290 km. Misschien iets te vroeg ca 4000 km, maar de vorige bandjes waren goed versleten (heb ook een tijd met slecht uitgelijnde wielen reden), maar gelukkig nog geen lekke band gereden deze winter.
Uiteraard staat er ook een set wielen klaar met de sikes van marathon plus winter. Donderdag is er kans op sneeuw.

Bekijk alle blog posts

Fietstijden.nl vandaag

Elke dag zijn er duizenden fietsers op Fietstijden.nl actief.

Bekijk activiteiten vandaag

Fietstijden.nl komende week

Er worden elke week veel activiteiten en evenementen ingepland op Fietstijden.nl.

Bekijk komende week

Wielerclubs

Er zijn honderden wielerclubs actief op Fietstijden.nl.

Bekijk de groepen

Challenges

Doe mee met een challenge op Fietstijden.nl en daag jezelf uit.

Bekijk de challenges

Zoek een fietser

Op zoek naar iemand op Fietstijden.nl?

Zoek een fietser