Fietstijden.nl community

Welkom bij de fietsers community van Fietstijden.nl. Hier zie je de laatste fietstijden, inschrijvingen en aanmeldingen. Zelf ook fietsen kriebels? Meld je dan snel en gratis aan en begin meteen met het bijhouden van al je fietstijden.

Laatste blogposts

Hieronder staan de laatste weblog posts van gebruikers van Fietstijden.nl over fietsen en alles wat erbij komt kijken.

Er komt een opleiding voor wielrenners in West-Brabant

Gepost door Wim Zwang op zondag 17 mei 2015 21:24

HOOGERHEIDE – Er komt in de gemeente Woensdrecht een opleidingscentrum voor veldrijders, mountainbikers en wegwielrenners. Dat is donderdag bekendgemaakt tijdens een persbijeenkomst in Ossendrecht.

Het opleidingscentrum is een langgekoesterde wens van de gemeente en kan nu worden gerealiseerd vanwege financiële steun van de provincie Noord-Brabant.

Jonge talenten

De bedoeling is dat jonge talenten professionele begeleiding krijgen en dat er zo meer toprenners als Mathieu en David van der Poel naar boven komen drijven.

Het streven is snel van start te gaan, maar een datum is er nog niet.Theeth smiley

Foto's bij deze blogpost

Er_komt_een_opleiding_voor_wielrenners_in_West-Brabant.jpg

Opnieuw beginnen

Gepost door Manoah Sieraad op zondag 17 mei 2015 20:17

38 jaar en een paar kilo te zwaar...... dat was de conclusie die ik een aantal weken geleden trok toen ik mezelf na het douchen in de spiegel bekeek.
In mijn schuur hangt een prachtige Specialized Hard Rock 29er en in de gang staan mijn loopschoen stof te verzamelen.
Het afgelopen jaar heb ik het grote smoezenboek vaak ter hand genomen om te voorkomen dat ik mezelf overmatig fysiek inspande met als resultaat de hierboven beschreven conclusie.
Niet leuk, vooral niet als je van jezelf weet dat je altijd wel redelijk sportief door het leven ging: Ex beroepsmilitair dus bewegen is mij niet vreemd.
Dan dus op zoek naar motivatie en die kwam uit onverwachte hoek: De overbuurman had een mountainbike gekocht. Hij had totaal geen ervaring met deze fiets dicipline en hij vroeg mij of ik zin had om een keer samen op te stappen voor wat tips en tools.
Zo gezegd zo gedaan.....inmiddels ben ik 2 weken, 107 km fietsen en 10 km hardlopen verder. Mijn eetpatroon is weer op de schop en de kilo's vliegen eraf. Doelen zijn gesteld en morgen avond staat er weer een rondje fietsen op het programma.
Streven? onder de 90 kg wegen, 10 km hardlopen en de top 10 van mtbroutes rijden.
2015 wordt mijn jaar!

PARIJS IS NOG VER

Gepost door Sander Loos op woensdag 22 april 2015 19:37

Ik denk dat ik geen echte Nederlander ben. Het staat wel in mijn paspoort, maar ik weet het bijna zeker; ik ben geen echte Nederlander. Ik kan namelijk niet tegen de wind in fietsen. Tenminste, ik kan het wel, maar ik heb er een pesthekel aan. Hoe sterk is de eenzame fietser die kromgebogen over zijn stuur tegen de wind, zichzelf een weg baant? Aan m’n zolen! In aanloop naar de tweede training heb ik een verkennend rondje rond het Gooimeer gereden, in mijn eentje. Vanaf mijn huis is dat een kleine zestig kilometer. Tot ruim voorbij Eemnes ging het nog prima, de Wakkeredijk over met zo’n 28 in het uur. Dan de brug over en links af richting Almere-Haven. Vorig jaar ben ik daar een keer rechtsaf gegaan, richting Nijkerk, had ik twaalf kilometer een stevige wind recht op mijn kop. Een Beaufortje of 5! Nu dus linksaf, ik leer namelijk snel. Maar wat denkt u? Ja hoor; wéér wind tegen. Dat vind ik dus vreselijk. Draaien ze dat Gooimeer stiekem een slagje als ik er aan kom? Mijn vrienden zeggen dat dat helemaal niet kan, maar dat zijn geen racefietsers.
Wat een uitkomst dus dat we de tweede training hebben geleerd in een groep te rijden en daarbij te wisselen van positie. Bij toerbeurt op kop, op een veilige manier. Instructeurs Ymke, Rob en Rinus hebben ons de fijne kneepjes geleerd. Super. Ik denk zelfs dat we ook nog een stuk tegen de wind in hebben gereden -dat kan je namelijk zomaar overkomen als je een rondje rijd- maar ik heb er niets van gemerkt.
Wat verder niet onvermeld mag blijven is dat uw razende reporter zijn eerst seizoensprijs in de wacht heeft gesleept. Ik ben winnaar geworden van de slakkenrace. De organisatie was helaas niet in gelegenheid de beker met de grote oren ter plekke te overhandigen. Die wordt nagezonden en krijgt een plekje op de burelen van deze lokale courant.
En… we hebben geleerd op een veilige manier te drinken tijdens het fietsen, komende zondag wil ik leren om tijdens het fietsen Sushi te eten. Met stokjes.

Amstel Gold Race 2015

Gepost door Martin van Thulden op dinsdag 21 april 2015 23:03

In september kwam ik met het wilde idee om mee te doen aan de Amstel Gold Race en wel de 150km. Dit werd direct met vol enthousiasme begroet door de mountainbikegroep uit Hardenberg. Klaas Peter, Albert, Egbert, Robert en ik besloten om een poging te wagen en ons in te schrijven. Vooruitlopend op de loting heb ik al wel vast een huisje geregeld in Zuid Limburg en wel in Mechelen bij de Mechelerhof. Het verlossende woord kwam eruit in november en we konden/mochten meedoen. Vanaf nu kon er dus worden getraind. Hoe dichter 18 april naderde hoe meer ik het idee kreeg: heb ik wel genoeg getraind? Moet ik niet nog meer kilometers maken? Tot aan de AGR had ik in 2015 ongeveer 3000km gereden. Dat zou toch ruim voldoende moeten zijn. Een week voor de tijd nog een mooie tocht over de Veluwe gereden. 4x over de Posbank zou toch voldoende moeten zijn. Voor een ding was ik nog bang. Is 1 tocht boven de 100km wel voldoende om de tocht uit te kunnen rijden? Hou ik het wel een uur of 7 vol op de fiets? We zien wel.

Vrijdag 17 april was het dan zover. Abfahrt richting Limburg. Na aankomst direct door naar de Amstel Gold Race Experience om de startbewijzen op te halen. Daarna nog even het parcours op een aantal plekken bekeken (Eyserbosweg, Keutenberg). Hier werd ik niet echt geruster op. Wat een steile hellingen!!! Hierna wat boodschappen gedaan en daarna de plaatselijke Chinees opgezocht voor een stevig galgenmaal.

De nacht verliep dramatisch. Welgeteld 2 uur geslapen omdat mijn medefietsers het nodig vonden om de hele nacht onvoorstelbaar hard te snurken. Niet te geloven. Om half 7 natuurlijk klaar wakker. De rest van de groep werd ook langzaam wakker en we konden ons klaarmaken voor de tocht. Met 3 auto's en de fietsen achterop richting Schin op Geul gereden om vanaf daar het laatste stuk op de fiets richting start te rijden.

Om kwart voor 9 gingen we over de startstreep om aan het grote avontuur te beginnen. Wat een onvoorstelbare drukte, maar eenmaal over de start konden we wel lekker doorfietsen. Na een kilometer of 6 wachtte de eerste beklimming van de dag, de Geulhemmerberg. Een lekker opwarmertje voor de rest van de dag. Bovenop splitste de grote groep in de diverse afstanden. Hierna werd het gelukkiger iets rustiger op onze route. Na 12 kilometer moesten we de Bemelerberg op. Eigenlijk de makkelijkste beklimming van de dag. Hierna richting Margraten, Maastricht, Eijsden en daarna richting Slenaken. Vlak voor Slenaken, na ruim 50km, hadden we onze eerste stop. Niet bij een grote verzorgingspost maar gewoon lekker op een terras in Euveren. Hier lekker genoten van een heerlijk stuk vlaai met koffie. De bidons weer bijgevuld en we konden weer verder.

Na een kilometer of 8 werden heuvels toch wat hoger. De Loorberg wachtte. Een lekker lopende klim met een paar mooie haarspeldbochten. Hierna richting Gulpen, waar we met een rotgang de Gulpenerberg afvlogen. Het volgende dorpje op de route was Mechelen en we wisten dat Camerig eraan kwam. Carmerig is de langste klim van de dag. Met 4,3km een prachtige klim. Niet heel erg moeilijk, maar er komt geen eind aan. Een korte afdaling richting Vaals, waar we vlak voor Vaals afsloegen richting Belgie. Hier hadden we de enige materiaalpech van de dag. Egbert reed lek, maar binnen 10 minuten was dit euvel verholpen. Een mooie klim vanaf de Belgische kant richting Drielandenpunt volgde. Tijdens de afdaling naar en door Vaals haalden we onze hoogste snelheid, tussen de 65 en 70 km/u. In Vijlen was het tijd voor onze 2e stop. Op het terras genoten van een kleine lunch en wat drinken. Na een dik half uur en verse bidons was het tijd om ons klaar te maken voor de laatste 50km. Ook de zwaarste kilometers...

De route bracht ons terug richting Mechelen en daarna kwamen de echte hindernissen. Eerst de Kruisberg. Een nare pukkel die met de auto niet beklommen mag worden. Na een korte afdaling volgde de Eyserbosweg. Die is een kilometer lang, maar wordt steeds steiler. Erg zwaar!! Maar ook deze werd bedwongen. Een lang tussenstuk via Heerlen (het lelijkste deel van de route) leidde ons naar de Hulsberg. Een lange klim door het dorpje Huls. Een lange afdaling volgde en de volgende klim was de beklimming van de Fromberg. Niet al te zwaar, maar na 125km voel je deze toch wel in de kuiten. 10 beklimmingen gehad, nog 2 te gaan. En wat voor 2!! De Keutenberg en de Cauberg!!! Bij het begin van de Keutenberg werd iedereen tegengehouden, we werden in groepen naar boven gestuurd, anders werd het te druk op de berg. Wat een drukte op de berg en wat een aanmoedigingen! Hier wil je dus niet afstappen, en dat gebeurde dus ook niet! Prachtig, wat een kick! Bovenop het plateau volgde een lang tussenstuk richting Daalhemmerweg. Een snelle afdaling richting Valkenburg met onderaan de beroemde bocht richting Cauberg. Na ruim 140 kilometer was de kracht uit mijn benen, het was op. Maar het zal me niet gebeuren dat ik op de laatste berg nog lopend naar boven moet. Alles op alles om niet af te moeten stappen, en het is me gelukt. Bovenop de Cauberg wist je dus dat je het gehaald hebt. De laatste 2 kilometer naar de finish is gewoon een zegetocht. Wat een lekker gevoel om over de finish te rijden.

Na de finish direct de medaille omgehangen gekregen en volgde nog een tochtje van een kilometer of 10 richting auto. Teruggekomen bij het huisje eerst op het terras genoten van een aantal biertjes. Daarna douchen en heerlijk wezen eten bij de Italiaan. Je kunt wel nagaan dat we niet te laat op bed lagen.

Na te hebben geslapen als een blok werd het tijd om te ontbijten en om ons klaar te maken om ons te installeren op het terras van cafe 't Pintje in Mechelen, Hier zijn we niet meer weggeweest en hebben we heerlijk van de wedstrijd kunnen genieten. De heren kwamen hier gelukkig 3x langs. Deze zondag ook afgesloten bij de Chinees en met genoeg bier in het lichaam weer de laatste nacht ingegaan.

We hebben een prachtweekend gehad die zeker voor herhaling vatbaar is. Deze belevenis wil ik zeker nog een keer meemaken!

Datum tocht: 18 april 2015
Afgelegde afstand: 145,9km tocht en 10 kilometer overig
Duur: 6h, 49m
Beklommen bergen: Geulhemmerberg, Bemelerberg, Loorberg, Camerig, Gemmenicherweg, Drielandenpunt, Kruisberg, Eyserbosweg, Huls, Fromberg, Keutenberg en Cauberg.

Foto's bij deze blogpost

sportograf-57996561.jpg sportograf-58005392.jpg DSC00055.JPG sportograf-58061652.jpg

PARIJS IS NOG VER

Gepost door Sander Loos op dinsdag 14 april 2015 13:12

Wat ooit begon als een beginnend buikje is inmiddels een “jeetje wat een buik!” geworden uit de monden van vrouw en kinderen. Vierenvijftig, zittend beroep en de hond uitlaten als enige lichaamsbeweging. Dat moet anders, vinden ze thuis. Dus meld ik me op zondagochtend om kwart voor tien in het clubhuis van RTV Tempo voor de eerste van vier wielertrainingen. Een en ander moet uiteindelijk leiden tot een tocht over negentig kilometer. Dat moet te doen zijn. Ik ben namelijk niet helemaal ongetraind. Vorige zomer heb ik samen met fietsmaatje Arnold zoveel kilometers weggetikt dat zadelpijn tot het verleden behoort. Niettemin blijf ik bescheiden en zie mezelf nog steeds als een overjarige beginneling.
Het eerste kwartier wordt zondag besteed aan materiaal check. Dat zit wel goed. Een jaar geleden heb ik een nieuwe racefiets van Italiaanse makelij en snit gekocht. In de Tour de France pik ik hem er zo uit, mijn fiets. Kleur ‘Celesto’. Met een bel, is verplicht bij RTV Tempo. Helmpje deugt, maar moet van instructeur Rob wel iets meer naar voren op het hoofd geplaatst worden, zodat bij een eventuele val eerst de helm, en niet de neus de grond raakt. Ik vrees dat in mijn geval de neus altíjd als eerste de grond zal raken. Verder natuurlijk echte fietsschoentjes die vastklikken aan je pedalen en er voor gezorgd hebben dat ik al twee keer hard op het asfalt ben gelazerd. En natuurlijk een fietspakje, wel een maatje te groot want om nou zo strak ding over je buik te spannen….
‘Safety First’ is het motto bij RTV Tempo. Dus wordt die eerste training veel aandacht besteed aan dingen als remmen, op tijd met je voeten uit de pedalen komen en behendigheid. En dan gaan we echt fietsen. Klein rondje, 25 kilometer, met gemiddeld 25 in het uur. Niet heel spannend, maar wat voelt het goed, fietsen in een groep van enthousiast starters . Afgezien van een lekke band en een deelneemster die achterop, en uiteindelijk helemaal zoek raakt verloopt de ochtend vlekkeloos. We hebben haar weer teruggevonden in het clubhuis. Zondag is ze er weer bij, ik ook.

viel ff tegen

Gepost door Ruud op vrijdag 10 april 2015 23:46

Vandaag me voorgenomen een afstand van 20 km te fietsen met een gemiddelde snelheid van 20 km/u. De afstand was geen probleem. Gemiddelde bleef achter tot net iets onder de 19 km/u. Voor de challenge van 75 km per week lig ik wel op schema. 46 km in drie dagen. Ik probeer maandag 13 aprl de nog benodigde 30 km te fietsen

1000 km

Gepost door lotte hendriks op woensdag 25 maart 2015 13:47

Vanmorgen om 8.00 ging mijn kilometer teller over de 1000 km heen. Ik had deze afstand eigenlijk vorig jaar al willen halen, maar ziekte hield dit tegen. Vandaag dus toch gehaald. Ben super trots op mezelf.
Wie had dat gedacht van een super onsportief persoon.Wink smiley

E3 mini supernova geplaatst

Gepost door Promomobiel.be op maandag 23 maart 2015 22:57

Op 04 Mar de supernova geplaatst en gekoppeld aan de schakelaar van het groot licht.
Het werkt echter nog niet met de philishave.Die dan maar afgekoppeld. En dan nog is er storing. De dimlichten moeten aanstaan en de supernova werkt enkel in knipperstand. Voluit valt hij na enkele minuten uit.
TBC

Eerste ritje on en offroad op mijn nieuwe Giant Roam2D

Gepost door Peter Poortvliet op zondag 15 maart 2015 13:14

Het weer was minder vandaag maar toch gestart vanuit Westkapelle richting de dijk en zo richting kreek. Een leuk stukje door het Kreekebos en toen richting Zoutelande.
De hoge duintjes meegepakt mag niet maar het zijn wel een paar leuke klimmetjes.Verder richting Dishoek daar ook nog een keer offroad en toen de duinen op richting boulevard. Mooi stuk wel druk met lopers en wandelaars. Naar het einde vd boulevard daar gekeerd een slokje uit de bidon en toen terug naar Wkp. Kreeg het op de terugweg toch koud aan de benen ondanks de lange broek. Onderweg nog een klein stukje single track en om 12 was ik gedoucht. Fijne rit zal hem nog vaak rijden.

Bekijk alle blog posts

Fietstijden.nl vandaag

Elke dag zijn er duizenden fietsers op Fietstijden.nl actief.

Bekijk activiteiten vandaag

Fietstijden.nl komende week

Er worden elke week veel activiteiten en evenementen ingepland op Fietstijden.nl.

Bekijk komende week

Wielerclubs

Er zijn honderden wielerclubs actief op Fietstijden.nl.

Bekijk de groepen

Challenges

Doe mee met een challenge op Fietstijden.nl en daag jezelf uit.

Bekijk de challenges

Zoek een fietser

Op zoek naar iemand op Fietstijden.nl?

Zoek een fietser