Fietstijden.nl community

Welkom bij de fietsers community van Fietstijden.nl. Hier zie je de laatste fietstijden, inschrijvingen en aanmeldingen. Zelf ook fietsen kriebels? Meld je dan snel en gratis aan en begin meteen met het bijhouden van al je fietstijden.

Laatste blogposts

Hieronder staan de laatste weblog posts van gebruikers van Fietstijden.nl over fietsen en alles wat erbij komt kijken.

10 julie - laatste werkdag .... pfff

Gepost door Promomobiel.be op zondag 9 augustus 2015 14:27

Inderdaad het zou de laatste rit wezen voor de vakantie.
Maar na 10 km is het net of mijn pedalen zweven. Stoppen en controleren om vast te stellen dat de trapboom volledig afgescheurd is van de vasthechtingspunten van de WAW.
En mijn gsm ... was plat. Toch had ik al snel nieuwsgierig bezoek. En deze mensen hielpen me verder. Ik kon er naar touring fietsbijstand bellen en wachten op hun terras. Na anderhalf uur kwamen die me halen met een grote depanneur om mle vervolgens thuis af te zetten.

Foto's bij deze blogpost

IMG_20150730_170348.jpg IMG_20150730_170313.jpg

rondje Uedem

Gepost door Wim Valkenburg op zondag 19 juli 2015 16:38

Na een lekkere BBQ gisteren was het vandaag weer trainen. Moet toch in staat zijn mijn broertje volgende maand bij te houden. Wink smiley

Het ging best lekker, ware het niet dat ik in het begin wat te fanatiek was. Staand op de pedalen een bultje op, kuit licht verrekt. Dat moest er dus eerst uitgefietst worden. Daarna nog een stuk door het bos gefietst, wat ook niet goed is van de gemiddelde snelheid en mijn fiets.

Al met al, heerlijk gefietst en net voor de regen weer binnen.

route van gisteren

Gepost door Geert op donderdag 16 juli 2015 10:14

Na het analyseren is gebleken dat we vaak fout hebben gereden. Herberekening kwam uit op 27,8 km/h.

Toerversie Utrecht

Gepost door Edwin den Tek op dinsdag 30 juni 2015 18:03

Daar stonden we (Dennis, Hans, Jan, Reindert en ondergetekende) dan in ons gele Lotto-shirt tussen zo'n 13.000 mededeelnemers op het zonovergoten Jaarbeursplein. Nét zoals de profs begonnen we de éérste 14 km. door de stad geneutraliseerd om vervolgens op eigen tempo over het verkeersvrije deel van de 2de etappe te koersen. Ondanks dat we over een stukje vrijgemaakte A12 richting Leidsche Rijn fietsten, moesten we op de brede snelweg toch even stilstaan vanwege een valpartij (de éérste van de dag én helaas niet de laatste). Bekomen van de schrik vervolgden we onze weg richting De Meern. Hierna vervolgden we de route langs de Hollandsche Ijssel richting Oudewater. Door de enorme drukte bij de start en doordat naar ons idee alles door elkaar startte, ontstonden er af en toe hachelijke situaties doordat de snelle jongens in grote groepen langzame deelnemers passeerden. Hierbij stuurden ze veel te snel naar rechts, waardoor de achtersten in de grote snelle groepen de "langzamere" deelnemers af en toe behoorlijk afsneden. Het was dan ook niet verwonderlijk dat dit een keer fout moest gaan....én dat gebeurde dan ook op zo'n 50 meter voor onze neus. Een snellere deelnemer uit een groep tikte bij het passeren het stuur van een iets langzamere renner aan, met een behoorlijk zware valpartij tot gevolg. Gelukkig reed er een gemotoriseerde politieagent vlak achter ons die meteen zijn motor voor het slachtoffer zette en de andere hulpdiensten kon waarschuwen. Bleek rond onze neuzen trapten we er toch weer vrolijk op los. Bij Papekop konden we ons tegoed doen aan een krentenbol, Snelle Jelle, een banaantje en was er gelegenheid de bidons bij te vullen. Inmiddels was de lucht betrokken en vielen er wat spatjes. Na de versnaperingen genuttigd te hebben bogen we nu naar het noorden af richting Woerden. Dennis werd onder applaus Kockengen binnengeloosd, waarna de laatste loodjes via Haarzuilens naar Utrecht afgelegd werden onder een bewolkte hemel waar inmiddels geen spetters meer uitvielen. Na een rondje Utrecht belandden we weer op het Jaarbeursplein waar de finish lag. Ondanks de enorme drukte en de vele valpartijen een zéér geslaagde tocht!!

Foto's bij deze blogpost

2260 kcal

Laatste training voor Toerversie Utrecht

Gepost door Edwin den Tek op donderdag 25 juni 2015 13:39

Gisteren (woensdag 24 juni 2015) m'n laatste "trainingsrondje" gereden voor de Toerversie Utrecht van aanstaande zondag. Ik had besloten om het mezelf niet té makkelijk te maken en besloot het éérste stuk met 't windje in m'n rug te gaan fietsen, zodat het laatste gedeelte hét zwaarste stuk zou gaan worden. Eerst ging m'n route richting Schelluinen om vervolgens bovenlangs Gorinchem te fietsen in de richting van Arkel. Bij Arkel de dijk langs de Linge genomen tot Leerdam. Hierna de Linge aan de andere kant gevolgd tot Asperen, om daarna af te zakken naar Herwijnen. Vanaf hier de Waal gevolgd én de Martinus Nijhoffbrug overgestoken naar Zaltbommel. Vanaf hier ging het vol tegen de wind in naar Brakel, waarna ik de Afgedamde Maas over moest steken bij de Wilhelminasluis (Andel). Nu volgde m'n route langs de Afgedamde Maas tot aan Woudrichem. Langs de Boven Merwede ging het nu richting Merwedebrug, om het laatste stukje terug naar huis te pakken. Al met al een rondje van 75 km. Tegen de afstand van de Toerversie Utrecht hoef ik zondag dús niet op te zien....hooguit tegen de hoeveelheid pollen in de lucht!!

Kennismaking met Fietstijden.nl

Gepost door Edwin den Tek op donderdag 18 juni 2015 20:44

Na eerder vanmorgen tevergeefs geprobeerd te hebben om m'n rit van Puttershoek naar Gorinchem (39,39 km.) met behulp van Fietstijden.nl te registreren (wat er mis ging weet ik nog steeds niet), heb ik vanmiddag tijdens m'n "Rondje Hardinxveld" (16,05 km.) tóch maar 'n nieuwe poging gewaagd. Deze tweede kennismaking met de app verliep dus wel goed, inclusief routekaartje én al. Voorlopig mag de app dus blijven én zullen m'n ritten hier gearchiveerd gaan worden.

11 juni 2015 Neus afhalen bij Van Avondt

Gepost door Promomobiel.be op woensdag 17 juni 2015 22:11

Vanavond mocht ik bij Van Avondt mijn geverfde neus gaan ophalen. Het was mooi gedaan!! En dan nog wel gratis.
Vervolgens gestopt aan de Wasstraat en een afspraak gemaakt voor dinsdag 16 Jun teneinde bij hen te passeren met de eWAW

Cabrio

Gepost door Promomobiel.be op woensdag 17 juni 2015 22:05

Volle zomer en dus maar eens gaan zoeken naar het vizierzakje. 's Avonds bestudeerd hoe ik het vizier diende op te rollen. En hem zo opgerold meegenomen. Eigenlijk is het voor het eerst - na een eerste schuchtere poging - dat ik voor cabrio ging. En ja hoor! opnieuw was er lichte regen, maar niet zwaar genoeg om het vizier weer uit te halen. Wel genoeg om te slippen!!! Ben toch verder blijven cabrio rijden.
PS: nog eens de helm getest, maar ook met cabrio ging dat niet.

Nieuwe marathons plus geplaatst

Gepost door Promomobiel.be op woensdag 17 juni 2015 22:01

Ik zat al een tijdje over de 5000 km met mijn huidige bandjes. Had ook al een tijdje de nieuwe bandjes in stock, maar dacht, we wachten nog wat af. Doch deze ochtend in Nossegem regende het licht en ging ik zwaar in de remmen. Links voor had ik geen grip. Dus tijd om tot actie over te gaan. Ca op 20.000 km.

1400 km

Gepost door lotte hendriks op maandag 15 juni 2015 10:39

Het is gelukkig heerlijk weer. De kilometers lopen langzaam maar gestaag op. Kan het uitwaaien ook goed gebruiken op het ogenblik.
Mijn remblokken waren versleten dus berg af was even een probleem, maar nieuwe blokken erop en remmen opnieuw afgesteld. De bergen zijn nu geen probleem meer.

Bekijk alle blog posts

Fietstijden.nl vandaag

Elke dag zijn er duizenden fietsers op Fietstijden.nl actief.

Bekijk activiteiten vandaag

Fietstijden.nl komende week

Er worden elke week veel activiteiten en evenementen ingepland op Fietstijden.nl.

Bekijk komende week

Wielerclubs

Er zijn honderden wielerclubs actief op Fietstijden.nl.

Bekijk de groepen

Challenges

Doe mee met een challenge op Fietstijden.nl en daag jezelf uit.

Bekijk de challenges

Zoek een fietser

Op zoek naar iemand op Fietstijden.nl?