Trainingsschema's op Fietstijden.nl

Met behulp van de trainingsschema's op Fietstijden.nl is het heel eenvoudig om een passend trainingsschema voor jouw niveau te zoeken. Je kunt de schema's hieronder rustig nalezen.

Trainingsschema's voor: beginners | wielrenners | gevorderden | bergen

Nederlandstalige audiocoaching bij je schema

Trainingsschema's op Fietstijden.nl

Fietstijden.nl motiveert je om je schema vol te houden!

Lees verder

Gratis trainingsschema's

Onderstaande trainingsschema's zijn gratis te gebruiken. Ervaar zo zelf hoe leuk en makkelijk het is om een trainingsschema via Fietstijden.nl te volgen.

Met het betaalde Trainingsschema Plus krijg je ook audiocoaching, trainingsanalyse, print en geavanceerde planopties tot je beschikking.

Gebruikers met Fietstijden.nl Plus Pakket kunnen gratis en onbeperkt Plus trainingsschema's volgen.

Trainingsschema's voor beginners 

Dit beginnersschema helpt je om zonder enige ervaring te trainen voor je eerste tocht van 50 kilometer!
Dit schema helpt je om een toertocht van 75 km te volbrengen met 2 trainingen per week.
Met dit schema train je 2x per week om 100 km achter elkaar te fietsen met gemiddeld 25 km/u.
Met dit schema traing je 3x per week om een toertoch van 100 km te kunnen fietsen.

Gemiddelde trainingsschema's 

Dit trainingsschema helpt je om met 3 trainingen per week een toertoch van 100 km te voltooien met gemiddeld 28 km/u.
Na afloop van dit schema kun je een toertocht van 150 km over vlak terrein volbrengen een vaart van ongeveer 28 km/u.
Train 3x per week en bereidt je voor op de heuvels van de Amstel Gold Race van 150 km!
Met dit schema train je om een toertoch van 150 km door de heuvels van Limburg met gemiddeld 25 km/u te volbrengen.

Trainingsschema's voor gevorderden 

Met dit gevorderde schema train je om een toertoch van 150 km door de heuvels met gemiddeld 30 km/u te volbrengen.
Dit gevorderd schema traint je voor een toertocht van 200 km met 28 km/u. Er zijn 5 trainingen per week.
Dit schema heeft als doel een toertoch van zo'n 250 km met ong. 28 km/u gemiddeld te kunnen voltooien.
Dit gevorderde schema heeft 5 trainingen per week en bereidt je voor op een tocht door de bergen van zo'n 150 km.

Trainingsschema's voor bekende beklimmingen 

Dit schema helpt je om met 3 trainingen per week de Mont Ventoux te bedwingen! Ook geschikt voor beginners.
Train voor één van de bekendste bergen in de Alpen! Er staan 4 trainingen per week op het programma.
De Col du Galibier is met een lengte van 19 km en 1200 hoogtemeters een prachtcol in de Alpen! Er staan 4 trainingen per week op het programma.
La Marmotte is één van de zwaarste tochten in de Alpen. Dit schema helpt je om deze schitterende tocht te volbrengen.

Overige trainingsschema's 

Dit trainingsschema is speciaal voor deelnemers aan de Cycle for Hope Rondje Nederland door Rene Ruitenberg samengesteld.

Trainingsschema's Op Maat

Staat jouw ideale trainingsschema er niet tussen? Laat dan een traininsschema maken welke geheel op jouw wensen is afgestemd.

Je kunt de volgende factoren instellen. Je persoonlijke schema zal hier specifiek op afgesteld worden.

  • Doel (vlak, heuvels, bergen) en gewenste niveau
  • Aantal trainingen per week
  • Je gewenste afstand en snelheid
  • Voor heuvels en bergschema's: het aantal beklimmingen en de kenmerken van de zwaarste klim
Stel je eigen trainingsschema samen


Fietstijden.nl op Facebook